Čer
16

Rozhovor s Lucií S. Groverovou na téma svobodného vzdělávání

Rozhovor s Lucií S. Groverovou na téma svobodného vzdělávání

Lucie Suchá Groverová – žena, maminka pěti dětí, manželka, partnerka, přítelkyně, dcera, designérka, básnířka, spisovatelka, nezávislá publicistka. Propagátorka vědomého těhotenství, porodu, rodičovství, lidství. Průkopnice prenatální komunikace prostřednictvím kresby v ČR i Evropě. Autorka knihy Aby porod nebolel a Aby život nebolel. Čti dále...

Lis
12

Rozhovor s Ivanou Málkovou

Rozhovor s Ivanou Málkovou

Ivana Málková: V roce 1991 se skupinou rodičů a pedagogů vytvořila jedinečný projekt soukromé základní školy rodinného typu (Školy Hrou), kde získala zkušenosti učitelky, ředitelky a majitelky. Po dvaceti letech se rozhodla ze školy odejít. Nyní lektoruje kurzy osobního rozvoje (Konstelace a Vědomá pedagogika), vede školní supervize a pracuje individuálně s dětmi i dospělými inspirována metodami systemická pedagogika, konstelace, individuální systemika a One Brain. Čti dále...

Říj
29

Rozhovor s Šárkou Winter

Rozhovor s Šárkou Winter

Jmenuji se Šárka Winter, bydlím v jižní Francii a s mým mužem máme dohromady 8 dětí (mezi třemi a patnácti lety), které se učí doma. Děti se učí formou unschoolingu, tedy čerpají z toho, co právě zažívají a nebo co je zrovna zajímá, a to pak prohlubujeme a rozšiřujeme. Snažíme se, aby jejich touha učit se a objevovat rostla a aby lehce našly na své cestě životem to, co je opravdu zajímá. Čti dále...

Zář
8

Rozhovor s Danielou Vávrovou o unschoolingu

Rozhovor s Danielou Vávrovou o unschoolingu

Jmenuji se Daniela Vávrová (1969), vystudovala jsem matematický obor na PF UPJŠ, ale srdcem jsem se realizovala jako bylinkářka a masérka. Žiji v Košicích s manželem a synem, mou ​​současnou prací je péče o rodinu a mým snem je spravovat malý statek s biozahradou a být tvořivou ženou, manželkou a matkou. Čti dále...

Led
20

Rozhovor s Janou Nováčkovou o respektu ve vzdělávání

Rozhovor s Janou Nováčkovou o respektu ve vzdělávání

„Klasické školy fungují převážně na vnější motivaci. Uplatňování vnější motivace souvisí s mocenským vztahem k dětem. Děti si na to snadno zvyknou, mnohé se s tím i ztotožní. Vytváří to postoj k životu, k mezilidským vztahům, k práci, že budu dělat jen to a takovým způsobem, abych nebyla potrestaná nebo abych získala odměnu. Ne víc.“ Čti dále...

Čer
13

Rozhovor: Brett Veinotte o hrůzách státního školství

Rozhovor: Brett Veinotte o hrůzách státního školství

Rozhovor s bývalým učitelem a zakladatelem úspěšného podcastu School Sucks Brettem Veinottem, ve kterém mimo jiné popisuje škodlivost státních škol. Čti dále...

Čer
7

Rozhovor s Chloe o unschoolingu

Rozhovor s Chloe o unschoolingu

„Nejlepší věc na unschoolingu je svoboda! Svoboda číst co chceš, dělat to co miluješ, kamarádit se s kým chceš, jít za svými sny, a všechno zpochybňovat.“ Čti dále...

Čer
4

Rozhovor s Johnem Holtem (1980)

Rozhovor s Johnem Holtem (1980)

John Holt je považován za otce unschoolingu. Nejenže tento termín poprvé použil, ale je tím, kdo asi nejvíce ovlivnil myšlení mnoha rodin, které unschooling v současnosti praktikují. Čti dále...

Kvě
28

Rozhovor s Danou-Sofií Šlancarovou o unschoolingu

Rozhovor s Danou-Sofií Šlancarovou o unschoolingu

Rozhovor Kateřiny Jonášové s Danou-Sofií Šlancarovou pro článek o unschoolingu pro časopis Respekt (článek vyšel v Respektu č. 37/2011). Čti dále...