Pro
28

Výsledky studie o výhodách unschoolingu - díl druhý

Výsledky studie o výhodách unschoolingu - díl druhý

Co vede rodiny k unschoolingu? Proč se 232 rodin rozhodlo věřit přirozeným instinktům svých dětí v oblasti vzdělávání? Čti dále...

Pro
21

Výsledky studie o výhodách unschoolingu - díl první

Výsledky studie o výhodách unschoolingu - díl první

Jaké výhody unschoolingu vidí lidé, kteří se tímto způsobem vzdělávají? Čti dále...

Zář
2

Deset věcí, které by měl o miminkách vědět každý

Deset věcí, které by měl o miminkách vědět každý

Nepochopení kojenců škodí společnosti Čti dále...

Úno
18

Moje zkušenost svobodně vzdělávaného člověka

Moje zkušenost svobodně vzdělávaného člověka

O domácím/svobodném vzdělávání či unschoolingu koluje široké spektrum názorů, negativních i pozitivních, od těch, kteří jej nikdy nezažili až po ty, kteří jsou právě v procesu svobodného vzdělávání svých dětí. Co ale moc často nevidím, je pohled dospělého svobodně vzdělávaného člověka. Čti dále...

Lis
6

John Holt: Od homeschoolingu k unschoolingu a zpět

John Holt: Od homeschoolingu k unschoolingu a zpět

John Holt (1923 – 1985) byl nejstarší ze tří dětí a vyrůstal v Nové Anglii v USA. Studoval na různých soukromých školách, jejichž jména později odmítal prozradit s tím, že vše důležité se naučil nikoli ve škole, ale mimo ni. Čti dále...

Říj
29

Rozhovor s Šárkou Winter

Rozhovor s Šárkou Winter

Jmenuji se Šárka Winter, bydlím v jižní Francii a s mým mužem máme dohromady 8 dětí (mezi třemi a patnácti lety), které se učí doma. Děti se učí formou unschoolingu, tedy čerpají z toho, co právě zažívají a nebo co je zrovna zajímá, a to pak prohlubujeme a rozšiřujeme. Snažíme se, aby jejich touha učit se a objevovat rostla a aby lehce našly na své cestě životem to, co je opravdu zajímá. Čti dále...

Zář
8

Rozhovor s Danielou Vávrovou o unschoolingu

Rozhovor s Danielou Vávrovou o unschoolingu

Jmenuji se Daniela Vávrová (1969), vystudovala jsem matematický obor na PF UPJŠ, ale srdcem jsem se realizovala jako bylinkářka a masérka. Žiji v Košicích s manželem a synem, mou ​​současnou prací je péče o rodinu a mým snem je spravovat malý statek s biozahradou a být tvořivou ženou, manželkou a matkou. Čti dále...

Zář
1

Svobodné školství

Svobodné školství

Školství a vzdělávací systém jsou – přinejmenším na našem území – už přes dvě stovky let nerozlučně spjaty se státem. Dnes to znamená, že „pravidla hry“ ve školství určuje vláda, která rozhoduje o tom, co se musí učit, jak se to může učit, kdo to smí učit, kdo se to smí učit, kdo se to musí učit, jak dlouhou dobu musí být učen, jakým způsobem má být hodnocen, a jaký trest čeká toho, kdo se protiví jakémukoli z výše uvedených nařízení. Čti dále...

Srp
14

Děti potřebují komunitu

Děti potřebují komunitu

Z dobrých biologických důvodů děti chtějí a potřebují překonávat své rodiče. Čti dále...

Čer
10

Přirozené vzdělávání a znovuzrození svobody - část rozhovoru

Přirozené vzdělávání a znovuzrození svobody - část rozhovoru

Překlad části rozhovoru Stefana Molyneuxe s Laurette Lynn o přirozeném vzdělávání. Čti dále...

Čer
26

Připravila vás škola na život?

Připravila vás škola na život?

V pojednání s názvem Nemít školu nevadí jsem se zaměřil na známé osobnosti, „jejichž úspěch není podložen univerzitním diplomem a často ani řádnou školní docházkou.” V souvislosti s tímto článkem mě dále zajímalo, jak si v životě stojí lidé vzdělaní svobodně, bez předem stanovených osnov. Pátral jsem tedy po osudech lidí nabývajících vědomosti alespoň po určitou část svého života dle filosofie unschoolingu. Pojďme se společně podívat na osudy některých z nich. Čti dále...

Sebevzdělávání - nejužitečnější schopnost, kterou můžete mít

Ať už se zabýváte čímkoliv, od programování a návrhu hardware, přes biologii, chemii až někde po historii, archeologii a řadu dalších oborů, přijde vám vhod jedna konkrétní schopnost, která pomůže k úspěchům v každé z těchto činností – sebevzdělávání. Čti dále...

Lis
28

Děti se samy učí číst

Děti se samy učí číst

Zkušenosti unschoolerů o tom, jak se děti samy učí číst. Čti dále...

Říj
17

Právo ovládat svůj proces učení

Právo ovládat svůj proces učení

Mladí lidé by měli mít právo ovládat a směřovat své vlastní vzdělávání; tím se myslí rozhodovat o tom, co, kdy, kde, jak, kolik, jak rychle a s kým se budou učit. Čti dále...

Říj
10

Nemít školu nevadí

Nemít školu nevadí

Krátké seznámení s několika světově známými osobnostmi, jejichž úspěch není podložen univerzitním diplomem a často ani řádnou školní docházkou. Čti dále...

Říj
3

Co jsem se naučil o učení za 39 let života

Co jsem se naučil o učení za 39 let života

Jsem nadšený učitel a zároveň stále zapálený student. Čti dále...

Čer
7

Rozhovor s Chloe o unschoolingu

Rozhovor s Chloe o unschoolingu

„Nejlepší věc na unschoolingu je svoboda! Svoboda číst co chceš, dělat to co miluješ, kamarádit se s kým chceš, jít za svými sny, a všechno zpochybňovat.“ Čti dále...

Čer
30

Proč jsem zvolila unschooling

Proč jsem zvolila unschooling

Australanka Kim Houssenloge popisuje, proč zvolila pro svého syna Lewiho unschooling a proč to bylo to nejlepší rozhodnutí, jaké kdy udělala. Čti dále...

Čer
22

Vzdělávání pohledem svobodného oka (vzdělávání z pohledu unschoolingu)

Vzdělávání pohledem svobodného oka (vzdělávání z pohledu unschoolingu)

15ti letý Kevin Snavley, který byl celý svůj život „odškolen“, v tomto vynikajícím článku popisuje, co to pro něj znamená a jak prožil jeden rok na střední škole, kam se dobrovolně rozhodl jít. Čti dále...

Čer
4

Rozhovor s Johnem Holtem (1980)

Rozhovor s Johnem Holtem (1980)

John Holt je považován za otce unschoolingu. Nejenže tento termín poprvé použil, ale je tím, kdo asi nejvíce ovlivnil myšlení mnoha rodin, které unschooling v současnosti praktikují. Čti dále...