Základní členství ve spolku SvobodaUčení.cz – 1500,-/rok

Kromě dobrého pocitu z podpory a zapojení se do činnosti Svobody učení získáte:

Mám zájem o základní členství

VIP členství ve spolku SvobodaUčení.cz – 3000,-/rok

Kromě dobrého pocitu z podpory a zapojení se do činnosti Svobody učení získáte vše jako v základním členství plus:

  • Možnost vkládat profil do mapy
  • VIP večeře 1x ročně
  • Film Class Dismissed s CZ titulky (připravujeme)
  • Tištěného Průvodce svobodou učení (připravujeme)

Mám zájem o VIP členství

Členství v Asociaci svobody učení pro organizace – 3000,-/rok

Kromě dobrého pocitu z podpory a zapojení se do činnosti Svobody učení získáte:

  • E-book Průvodce svobodou učení + videokomentáře (FAQ) ke každé z jednotlivých kapitol
  • Tištěného Průvodce svobodou učení (připravujeme)
  • Pravidelný newsletter 1x měsíčně
  • Vstup na podpůrné skupiny “Anonymní unschooleři” (4x ročně)
  • Vstup na “Legislativní skupinu SU” (4x ročně)
  • Přístup do uzavřené sekce webu
  • Možnost vkládat profil do mapy
  • Sleva 20% na Letní akademii skupinek pro děti na IV (připravujeme)
  • Legislativní poradenství – 1 konzultace zdarma
  • Právní poradenství – 1 konzultace zdarma
  • Účast na členské schůzi spolku + SU párty 1x ročně
  • Film Class Dismissed s CZ titulky (připravujeme)

Mám zájem o členství pro organizace

 

 

Reference:

Svobodu učení jsem podpořila, protože se ztotožňuji s jejími názory. Jsou mi víc než blízké, takto se snažím žít se svými dětmi, aniž bych věděla, že něco jako svoboda učení existuje. Bohužel mé děti musí pro nesouhlas otce (názorově se lišíme) nastoupit do státní školy, ale ani to mě nepřivádí k tomu, abych svůj názor na vzdělání dětí změnila, naopak, proto bych vás chtěla i nadále podporovat, a také se od vás učit :-), abych mohla tento názor na vzdělání rozsévat mezi lidi. Nejsem moc komunikativní tip, proto se dívám na vaše videa, besedy atd., abych se zdokonalila. Pokud mi napíšete, jak svobodu učení ještě více podpořit, budu ráda. Přeji hodně síly a vytrvalosti ve vašem úsilí.

Svoboda v učení nebo v poznávání světa je pro mě a mé děti zásadní. Přináší nám uspokojení, vyrovnanost a harmonii v našem životě. Učení je pro nás běžná, neformální a nenucená denní činnost. Proto jsem ráda, že existujete a plně vás podporuji.  

– Dana Zückerová

 

S manželem – Petrem Machem, máme oba povahu, která potřebuje svobodu k tomu, abychom mohli být šťastní. Nemáme rádi, když nám někdo něco nařizuje nebo se nám snaží vnutit, jak máme žít. Proto jsme podpořili Svobodu učení. Chceme, aby náš syn byl svobodným člověkem, proto ho budeme vychovávat tak, aby se nenechal nikým manipulovat a sám dělal to, co ho bude činit šťastným.

– Andrea Machová

 

Proč jsem se rozhodla podpořit Svobodu učení? Když jsem se před pár lety dostala s mým prvním synkem k myšlenkám na školu, dlouho jsem váhala, jak to celé budeme dělat. Měli jsme takovou zajímavou situaci a ani školní škola ani domácí škola mi z různých důvodů neseděla, nepřipadala v úvahu. Bylo to období, kdy jsem byla střídavě rozhodnutá pro to i pro ono, pochybnosti… No a tím pádem jsem se mohla dozvědět o unschoolingu. Po prvním úžasu jsem si řekla, že to je něco, co pro mě nemá chybu, jestli rozumíte, takové to nemám tam nikde otázku, pochybnost, všechno mi přesně zapadalo. A jelikož jsem byla v předstihu se školní docházkou, měla jsem čas všechno nechat být a rok synka pozorovat, jak si v unschoolingu povede. Byť pochybnosti o metodě nebyly, tak všemožné strachy a nejistoty samozřejmě v různých cyklech ano. Ale během toho prvního roku jsem viděla na synkovi tak úžasné skoky a pochopení, o které bychom v klasickém domškoláckém systému asi přišli. Moje nadšení z unschoolingu je obrovské.

A tím se dostávám konečně k té podpoře… Slibuji si od téhle organizace jednak propojení stejně naladěných rodin a vzájemné sdílení problémů, radostí, témat… Výborné jsou články o svobodě dětí, jak může fungovat. A také se mi líbí a doufám v soustavnou činnost SU vzhledem k vládě, snaha legalizovat tento směr. Byla bych ráda, kdybychom s unchoolingem mohli fungovat beze strachu, že se příliš odchýlíme od těch školních rámcových programů a já budu muset s dětmi ubrat z toho nadšení pro učení. Teď se třeba synek těší, že mi večer bude moct číst, s radostí mi ukazuje, co nového se naučil. Zažívá tohle někdo, kdo dětem nutí informace podle celostátního plánu?

Tak asi tak, je toho asi víc než pár řádek, ale tenhle směr je tak specifický, že kdekoliv se o něm zmíním, vyvolává to silné reakce – různé… ….takže o zážitky (třeba i se školním inspektorem) není nouze. I bych stále ráda investovala svou energii do nějakého projektu vedoucího ke změně způsobu přezkušování. Před rokem jsem si o tom psala s ministerstvem a to teda bylo něco……. 🙁 Zdravím Vás a přeji hodně síly!

– Klaudie Pivodová

 

Jsem moc ráda, že organizace SvobodaUčení.cz existuje. Konkrétně se mi líbí přímo názory a komentáře členů Svobody učení v diskuzích a souhlasím s nimi.

Osobně nejsem moc výřečná, nechci jít do konfliktu, většinou jsem potichu a myslím si svoje. I proto jsem vděčná za to, ze někdo umí bojovat veřejně o unschooling.

– Adéla F.

 

Mám téměř pětiletého syna a chtěli bychom, tak jak tomu bylo doposud, objevovat a poznávat svět a vše, co se v něm děje společně, tedy cestou domácího vzdělávání. Kolem sebe nemám nikoho, kdo je na tom se smýšlením podobně a neb nejsem orientována v tom, co vše je třeba udělat, abychom touto cestou mohli jít, obrátila jsem se na vaši organizaci a stala se členkou, rovněž tímto chci podpořit vaši činnost. Dává mi smysl směr, kterým jdete vy a ne ten, kterým jde oficiální školní proud a většina rodičů. Sama jsem si užila pobytu ve škole dosti (jesle, MŠ, ZŠ, gymnázium, vysoká škola), ale toho, co mi dala, kromě něco mála profesních znalostí (ze šesti let soukání vědomostí do hlavy je pouze zlomek z nich skutečně využitelný), je pomálu. A tak to chceme pro našeho syna jinak a on s námi souhlasí 🙂

– Monika W.

 

Rozhodla jsem se podpořit Svobodu učení, protože si přeji, aby mé děti měly svobodu volby při učení. Žili jsme teď pár let v Anglii, kde není povinná školní docházka a rodiče, kteří se rozhodnou vzdělávat své děti doma, ať už tradičně nebo formou unschoolingu, nemusí nijak ospravedlňovat své rozhodnutí a řešit průběžné přezkušování jako je tomu u nás v ČR. Moc by se mi líbilo, kdyby se podařilo zavést obdobný systém i u nás, abychom mohli dát dětem dostatečný prostor a čas na vzdělávání podle jejich potřeb.

Dalším motivem, proč jsem se stala členkou Svobody učení je, že bych se ráda potkala s podobně smýšlejícími lidmi a jejich dětmi. Našemu synovi je teď 2 a půl roku a koncem června čekáme druhé miminko. Ještě tedy nemusíme konkrétně řešit administrativní úkony spojené s domácím vzděláváním. Hodně o tom ale přemýšlíme a nejraději bychom nechali naše děti vzdělávat podle jejich rozhodnutí.

Děkuji vám za váš aktivní přístup na cestě ke svobodnému vzdělávání.

– Kateřina Sukdolová

 

Už nevím, kdy a kde jsem narazila na Svobodu učení. To, co jsem si přečetla na webu a také v knížce pana Petera Graye ale přesně odpovídalo tomu, co jsem pozorovala u svého syna od narození. Například, že bylo úplně zbytečné ho učit jaký tvar do jakého otvoru hodit, když na to ještě nebyl správný čas. Jakmile ten čas nastal, nemusela jsem ukazovat nic
a on to s přehledem udělal všechno sám a správně. Také jsem zjistila, že téměř všechno okolo ho zajímá a baví samo od sebe, učí se stále a s nadšením a pokud ho něco nezajímá, není jak ho přimět, aby tomu věnoval čas a energii. Začala jsem se zajímat o různé možnosti základního vzdělávání a postupně došla k závěru, že chci co nejvíc podporovat jeho nadšení z objevování a radost ze života, že chci, aby se učil to, co ho zajímá a co je pro něj užitečné a také měl dost času
na svoje zájmy, experimenty a kamarády, aby měl zdravá a rovná záda, aby se dospělých nebál ani před nimi neměl ostych a spoustu dalších věcí. Nic z toho jsem neviděla, že by bylo možné naplnit ve státním vzdělávacím ústavu. Tak jsem se rozhodla, že pro něj chci domácí školu, a to co nejvíc svobodně to půjde. V poslední době ale vnímám snahy státu domácí vzdělávání co nejvíce omezit až eliminovat a to mi velmi vadí, svobodu ve vzdělání považuji za zásadní.

– Lenka S.

 

Proč jsem se rozhodl podpořit iniciativu SvobodaUčení.cz? Protože jsem sám prošel klasickou povinnou osmiletou školní docházkou. „Zdárně.“ „Bez trvalých následků.“ Mnoho věcí záleželo na učitelích, resp. učitelé se mohli teoreticky chovat jinak: „odměna“ další sadou podobných příkladů, znechucení tělesné výchovy, ale i jiných předmětů na mnoho let, tělesné tresty, nálepkování, nepřirozené tresty, negativní pokyny, učení bez odůvodnění, motivace. Nicméně mnohé záleželo na systému: sezení v lavicích, s rukama za zády, o přestávkách se neběhá, známkování. Mezitím se situace zhoršila, je povinná devítiletá základní škola, s povinnou školkou 10 až 11 let. Další a další důraz na znalost faktů, unifikaci žáků. A další nepřímé vlivy. Současně jsem se stal rodičem, poznávám přirozenou zvídavost dítěte, nadšení z učení, když se učí děti samy. Současná nabídka škol mě zatím neoslovila, navíc s vyhlídkou, že – stejně jako u rodičů – “hrozí” u mého dítěte riziko nějakého nadání, tedy s rizikem vyloučení z kolektivu nejen zákonem, ale i nadáním.

– Vladimír K.

 

Podpořit iniciativu SvobodaUčení.cz mi přišlo logické, když naše děti učíme ke svobodě. V posledních několika letech nabralo české školství opačný směr z uvolňujícího do svazujícího.

Jeden ze základních omylů, který vnímám ve státním školství je, že si nejen vrcholní představitelé myslí, že „víc tlaku zajistí uvolnění tlaku“.

Přitom je to tak zjevné, že uvolnění tlaku zajistí pouze a jedině povolení kohoutu, tedy pokud nedojde k explozi 🙂

V dnešní společnosti se zbožšťují slova jako demokracie, svoboda, kritické myšlení, kreativita či individualita, avšak praxe ukazuje přesný opak jak ve školách, tak ve společnosti.

Svobodnou společnost, kde jsou spontánně lidé svobodní, respektující právo, kreativní, samostatní, naklonění ke spolupráci a přátelství nejde vybudovat, tato společnost postupně vzniká, a to skrze naše děti, když jim my, dospěláci, co nejvíce nebudeme překážet.

O svobodu naši a našich dětí jsme nepřišli nijak náhle či násilím. To jen nezodpovědní voliči, kteří volí podle toho, který politik jim více slíbí, či voliči, kterým je to jedno, získali většinu a zvolili si zástupce, kteří za bílého dne ze svobody zcela legálně odkrajují.

Proto si velmi vážím lidí ze Svobody učení, kteří věnují svůj čas a sebe k probouzení lidí zpět do svobody.

– Tomáš Roud

 

Svobodu učení podporuji, protože jsem přesvědčená o tom, že svoboda naší společnosti začíná a končí svobodou vzdělávání. Svobodu nám nezajistí politici, o tu se musíme starat a případně se o ni poprat sami.

– Blanka Richtar

 

Provozujeme komunitní školu stojící na principech demokratických škol a členy Svobody učení jsme se stali proto, že jsme přesvědčeni o tom, že možnost sebeřízeného vzdělávání, nebo také unschoolingu, by v českém vzdělávacím systému neměla chybět. Není to volba pro všechny, ale myslíme si,  že takový typ vzdělávání by měl být dostupný. Věříme, že pokud spojíme síly, stane se náš sen skutečností a unschooling standardní volbou pro rodiče, kteří cítí, že je to cesta pro ně a pro jejich děti. Aktivity Svobody učení sledujeme již delší dobu a máme v tuto organizaci naprostou důvěru.

– Iva Slováková, Lesní demokratická škola Hrádeček, www.hradecek.com