První měsíc v systému zvaném škola je za námi.
Po tom, co ustaly otázky typu: ,,Kdy už půjde do školy?“, začaly přicházet otázky: ,,Jaký máte režim?“,,Co už umíte?“.
Většina lidí asi vidí pod domácí školou dopoledne strávené nad sešity, trénink psaní, čtení atd.
My to máme jinak! V první řadě považujeme za důležité se vyspat podle potřeby 🙂 Potřeby se mění, takže NEMÁME pevný režim, který bychom dodržovali. Učíme se, co nás zrovna zajímá, co potřebujeme v danou chvíli vědět…
…a že je toho opravdu hodně…
Tak třeba včera… Syn kouká z okna na měsíc:
,,Jak daleko je vlastně od nás měsíc?
Gůglíme – cca 380 000km…
,,Cože, tolik? A byl tam někdy někdo?“
„A mamko, víš jakou rychlostí bychom museli jet, abychom ujeli 20km za půl hodiny? Přece 40Km/h!“
Kolik peněz je celkem mezi lidma?
Zase gůglíme – cca. 555 miliard, kdyby se všechny bankovky naskládaly podélně vedle sebe, bylo by to více jak 1,5krát kolem země.
Když jedeme v autě, neustále syn sleduje, jakou máme rychlost, v obchodě s ohromným zájmem sleduje, co kolik stojí…
Učení je zábava, je to přirozená součást života, která začíná narozením. Ani 6. narozeniny na tom nic nemění. Děti jsou úžasně zvídavé a hlavně každé je originál, takže si nezaslouží tabulkové učení, které se odděluje od hry a zábavy. Nezaslouží si ani to, abychom je učili, že v životě potřebují poslouchat autority. Kdo uvěří tomu, že potřebuje autoritu, ztratí sám sebe a schopnost řídit si život po svém.
..a co je hlavní – každý den nás baví 🙂
🖋 A jaká je vaše osobní zkušenost? Také jste dospěli k tomu, že více svobody a dobrovolnosti ve vzdělávání je krok správným směrem? Zajímá nás váš pohled a váš příběh, který může inspirovat ostatní. Pište nám na zdenka.stankova@svobodauceni.cz, rádi ho na tomto blogu zveřejníme.
❤ Sledujte Svobodu učení na Facebooku, dostávejte upozornění na nové články, diskutujte s podobně smýšlejícími lidmi, prostě buďte s námi 🙂
🏠 Pojeďte s námi na pobyt do Svobodomu a poznejte nové, podobně smýšlející lidi, pro které dobrovolnost ve vzdělávání není prázdným pojmem!
Aktuální pobyty se Svobodou učení
Přečtěte si také
Slobodný vzdelávací trh – pokračovanie 1 Publikujeme druhou část komplexního a rozsáhlého (podle autorových vlastních slov půl-životního) díla bývalého pedagoga, nyní reportéra jedné ze slovenských televizí s názvem Slobodný […]
Rozhovor s Janou Nováčkovou o respektu ve vzdělávání "Klasické školy fungují převážně na vnější motivaci. Uplatňování vnější motivace souvisí s mocenským vztahem k dětem. Děti si na to snadno zvyknou, mnohé se s tím i ztotožní. Vytváří to […]
Přečtěte si také
Slobodný vzdelávací trh – pokračovanie 1 Publikujeme druhou část komplexního a rozsáhlého (podle autorových vlastních slov půl-životního) díla bývalého pedagoga, nyní reportéra jedné ze slovenských televizí s názvem Slobodný […]
Rozhovor s Janou Nováčkovou o respektu ve vzdělávání "Klasické školy fungují převážně na vnější motivaci. Uplatňování vnější motivace souvisí s mocenským vztahem k dětem. Děti si na to snadno zvyknou, mnohé se s tím i ztotožní. Vytváří to […]
Přečtěte si také
Slobodný vzdelávací trh – pokračovanie 1 Publikujeme druhou část komplexního a rozsáhlého (podle autorových vlastních slov půl-životního) díla bývalého pedagoga, nyní reportéra jedné ze slovenských televizí s názvem Slobodný […]
Rozhovor s Janou Nováčkovou o respektu ve vzdělávání "Klasické školy fungují převážně na vnější motivaci. Uplatňování vnější motivace souvisí s mocenským vztahem k dětem. Děti si na to snadno zvyknou, mnohé se s tím i ztotožní. Vytváří to […]
Přečtěte si také
Slobodný vzdelávací trh – pokračovanie 1 Publikujeme druhou část komplexního a rozsáhlého (podle autorových vlastních slov půl-životního) díla bývalého pedagoga, nyní reportéra jedné ze slovenských televizí s názvem Slobodný […]
Rozhovor s Janou Nováčkovou o respektu ve vzdělávání "Klasické školy fungují převážně na vnější motivaci. Uplatňování vnější motivace souvisí s mocenským vztahem k dětem. Děti si na to snadno zvyknou, mnohé se s tím i ztotožní. Vytváří to […]
Přečtěte si také
Slobodný vzdelávací trh – pokračovanie 1 Publikujeme druhou část komplexního a rozsáhlého (podle autorových vlastních slov půl-životního) díla bývalého pedagoga, nyní reportéra jedné ze slovenských televizí s názvem Slobodný […]
Rozhovor s Janou Nováčkovou o respektu ve vzdělávání "Klasické školy fungují převážně na vnější motivaci. Uplatňování vnější motivace souvisí s mocenským vztahem k dětem. Děti si na to snadno zvyknou, mnohé se s tím i ztotožní. Vytváří to […]