info (zavinac) svobodauceni.cz

O nás

SvobodaUčení.cz

SvobodaUčení.cz

SvobodaUčení.cz (CZ)

Projekt SvobodaUčení.cz funguje od prvních měsíců roku 2012 a za svoji existenci prošel rozsáhlým vývojem. Z původní internetové stránky založené čistě na laickém nadšení se postupem času formuje iniciativa s velkými ambicemi.

Naše snažení směřuje jednoznačným směrem: děti vyrůstající ve svobodném, přirozeném a respektujícím prostředí, které jim umožňuje využít veškerý jejich potenciál.

Pokud nás chcete kontaktovat, může pro tento účel použít společnou emailovou adresu, jež dále rozešle Vaši zprávu níže uvedenému redakčnímu týmu:

Kontakt: info (zavinac) svobodauceni.cz

Jiří Košárek

Jiří Košárek

Jiří Košárek (CZ)

Svoboda, vzájemný respekt, důvěra a komunikace jsou pilíře, na kterých by měly stát všechny mezilidské vztahy, a hlavně vztahy mezi dítětem a dospělým. Pokud aplikujeme tyto základní principy na oblast vzdělávání dětí, získáme úplně jiný pohled. Vzejde nám z toho opravdové, svobodné, přirozené vzdělávání, které je diametrálně odlišné od v současnosti převažujícího modelu, tedy zkostnatělého státního školství.

Po dokončení Vysoké školy ekonomické jsem si toto všechno uvědomil a v březnu roku 2012 jsem založil tuto stránku.

Více zde.

Kontakt: kosarek (zavinac) svobodauceni.cz

Tomáš Kondr

Tomáš Kondr

Tomáš Kondr (CZ)

Prošel jsem klasickou školní docházkou a díky tomu jsem si plně vědom jejích negativních efektů. Za mořem ztraceného času se přeci jen skrývá užitečná zkušenost: tudy cesta nevede. Alternativu vidím v unschoolingu, jenž považuji za plně svobodný přístup k učení.

Svobodu přitom neomezuji pouze na vzdělávání. Zcela zásadní považuji její aplikaci i v dalších oblastech, ať už výchově, práci, či společnosti jako takové. Jsem zastáncem svobody jednotlivce, dobrovolné směny a politického uspořádání prostého centrální regulace.

Kontakt: tomas.kondr (zavinac) svobodauceni.cz

Radoslav Tóth

Radoslav Tóth

Radoslav Tóth (SK)

Keď som prvý krát čítal o unschoolingu, mal som zimomriavky. Našiel som, čo som pre svoje deti hľadal.

Hľadal som lepšiu školu, ale našiel som neškolu. Pochopil som, že školy sú v slepej uličke. Treba vycúvať.

Kontakt: toth (zavinac) slobodaucenia.sk

Zdeňka Staňková

Zdeňka Staňková

Zdeňka Staňková (CZ)

Dnes už vím, že unschooling jsem v sobě měla odjakživa, jen jsem své přesvědčení nedokázala přesně definovat a pojmenovat. Vymáhání poslušnosti, arogance většiny učitelů, příkazy, zákazy, tresty a odměny v klasickém školství a hlavně narození mých dvou dětí a několikaletá práce učitelky v mateřské škole mě přivedla k úvahám o jiných možnostech vzdělávání a později (nejen) díky knihám Johna Holta k přesvědčení, že unschooling je filozofie, která je mi ze všech alternativ nejbližší. Dáme-li dětem důvěru a svobodu učit se přirozeně, budeme-li je respektovat jako plnohodnotné bytosti a ne jako prázdné nádoby, které je třeba naplnit, uděláme první krok k tomu, aby z nich vyrostli spokojení dospělí.

Kontakt: zdenka.stankova (zavinac) svobodauceni.cz

Anna Třešňáková

Anna Třešňáková

Anna Třešňáková (CZ)

Jsem zastáncem svobodné volby a tolerance vždy, všude a za každou cenu. A neformálním, leč odhodlaným ochráncem práv nejen svých vlastních dětí, se kterými osmým rokem fungujeme v režimu domácího vzdělávání. Metou je mi dosažení stavu, kdy se sebeřízené formy učení stanou bez výhrad akceptované jako plnohodnotné – a posunou tak (konečně) běžně uplatňované postupy ve výchově a vzdělávání směrem ke zrovnoprávnění dětí obecně. V mé milované Svobodě učení se, mimo jiné, věnuji především legislativě a projektu SvobodUm.

Kontakt: anna.tresnakova (zavinac) svobodauceni.cz