Zatím žádné komentáře

Mrká komár?

Zásadní otázky u nás přicházejí často hned po probuzení, když si všichni ještě hovíme v posteli. 

Před pár lety (šestiletá) to bylo: „A mamí, mrká komár?“

Včera přišlo (po mém a partnerově lítání ve větrném tunelu): „A mamí, když parašutista padá, letí rychlejc než člověk v tom tunelu?“

A předevčírem (desetiletá): „A mamí, když kráva přežvykuje a má ty čtyři žaludky, tak si to z každýho žaludku znova vyblinkne do tlamy?“

Je to boží. Děti, zvlášť ty sebeřízené a do školy nechodící, se totiž často ptají na hrozně zajímavé věci. Asi proto, že mají dost času přemýšlet a bádat. 

Tak co ta kráva? Vyblinkne nebo nevyblinkne, co myslíte? 

Při našem společném pátrání po odpovědi na tuhle otázku jsem narazila na Pracovní listy pro výuku na středních zemědělských školách. Začetly jsme se a dozvěděly se spoustu zajímavých věcí! Mrkněte taky. My luštily i křížovky 😉 


Přečtěte si také

  • Proč se ve školách neučí, jak se učit?Proč se ve školách neučí, jak se učit? Možná, že už je na čase poukázat na zásadní problém ve školském systému, kde je samozřejmě spousta chyb. Ale podle mého názoru největší chybou je, že žáci a studenti, kteří navštěvují […]
  • Boj se středoškolským vzdělánímBoj se středoškolským vzděláním Na gymnázium jsem nastoupila v tom nejzranitelnějším věku svého života a po osmi dlouhých letech necítím, že by se na tom něco změnilo. Čas studia byl naplněn mnoha okamžiky, přesto […]
mm

Zdeňka Šíp Staňková

www.detijsoutakylidi.cz | facebook.com/detijsoutakylidi | Dnes už vím, že unschooling jsem v sobě měla odjakživa, jen jsem své přesvědčení nedokázala přesně definovat a pojmenovat. Vymáhání poslušnosti, arogance většiny učitelů, příkazy, zákazy, tresty a odměny v klasickém školství a hlavně narození mých tří dětí a několikaletá práce učitelky v mateřské škole mě přivedla k úvahám o jiných možnostech vzdělávání a později (nejen) díky knihám Johna Holta k přesvědčení, že unschooling je filozofie, která je mi ze všech alternativ nejbližší. Dáme-li dětem důvěru a svobodu učit se přirozeně, budeme-li je respektovat jako plnohodnotné bytosti a ne jako prázdné nádoby, které je třeba naplnit, uděláme první krok k tomu, aby z nich vyrostli spokojení dospělí. Zabývám se také dodržováním práv dětí a rodičů ve školách a píšu blog.