Zatím žádné komentáře

Mrká komár?

Zásadní otázky u nás přicházejí často hned po probuzení, když si všichni ještě hovíme v posteli. 

Před pár lety (šestiletá) to bylo: „A mamí, mrká komár?“

Včera přišlo (po mém a partnerově lítání ve větrném tunelu): „A mamí, když parašutista padá, letí rychlejc než člověk v tom tunelu?“

A předevčírem (desetiletá): „A mamí, když kráva přežvykuje a má ty čtyři žaludky, tak si to z každýho žaludku znova vyblinkne do tlamy?“

Je to boží. Děti, zvlášť ty sebeřízené a do školy nechodící, se totiž často ptají na hrozně zajímavé věci. Asi proto, že mají dost času přemýšlet a bádat. 

Tak co ta kráva? Vyblinkne nebo nevyblinkne, co myslíte? 

Při našem společném pátrání po odpovědi na tuhle otázku jsem narazila na Pracovní listy pro výuku na středních zemědělských školách. Začetly jsme se a dozvěděly se spoustu zajímavých věcí! Mrkněte taky. My luštily i křížovky 😉 


🖋 A jaká je vaše osobní zkušenost? Také jste dospěli k tomu, že více svobody a dobrovolnosti ve vzdělávání je krok správným směrem? Zajímá nás váš pohled a váš příběh, který může inspirovat ostatní. Pište nám na zdenka.stankova@svobodauceni.cz, rádi ho na tomto blogu zveřejníme.

❤ Sledujte Svobodu učení na Facebooku, dostávejte upozornění na nové články, diskutujte s podobně smýšlejícími lidmi, prostě buďte s námi 🙂

🏠 Pojeďte s námi na pobyt do Svobodomu a poznejte nové, podobně smýšlející lidi, pro které dobrovolnost ve vzdělávání není prázdným pojmem!

Aktuální pobyty se Svobodou učení

Další pobyty budou v termínech 8.–12. května (pracovní pobyt), 12.–21. července, 16.–25. srpna a 4.–13. října 2019.

mm

Zdeňka Staňková

Dnes už vím, že unschooling jsem v sobě měla odjakživa, jen jsem své přesvědčení nedokázala přesně definovat a pojmenovat. Vymáhání poslušnosti, arogance většiny učitelů, příkazy, zákazy, tresty a odměny v klasickém školství a hlavně narození mých dvou dětí a několikaletá práce učitelky v mateřské škole mě přivedla k úvahám o jiných možnostech vzdělávání a později (nejen) díky knihám Johna Holta k přesvědčení, že unschooling je filozofie, která je mi ze všech alternativ nejbližší. Dáme-li dětem důvěru a svobodu učit se přirozeně, budeme-li je respektovat jako plnohodnotné bytosti a ne jako prázdné nádoby, které je třeba naplnit, uděláme první krok k tomu, aby z nich vyrostli spokojení dospělí. Zabývám se také dodržováním práv dětí a rodičů ve školách a píšu blog.

Komentáře jsou uzavřeny .