Zatím žádné komentáře

Dnes byl odhlasován nový Školský zákon

Dnes byl odhlasován nový Školský zákon. Nebo byl odhlasován další krok k totalitnímu vedení našeho školství, ale to zatím není slyšet. Domškoláci se totiž řádně plácají po ramenou a děkují si za úsilí vložené do uzákonění možnosti učit doma děti i na druhém stupni.

Ač patřím mezi rodiče, kteří domácí školu leta praktikují a navíc je starost o takové rodiny mým zaměstnáním i ve škole, situace z dnešního hlasování mě netěší. Dokonce varovně otřásá mojí vírou v demokratický vývoj tohoto státu.

Zákon o Individuálním vzdělávání je vlastně to jediné, co nebylo nutné akutně řešit (a kdo mě zná, ví, že to už je co říct, když to říkám i já). A moje pozornost postupem času přešla z kontrol dětí v domovech v rámci IV (no ano, úřady se nám pomalu tlačí domů) na povinný předškolní rok vzdělávání, jednotné přijímací zkoušky na střední školy, zesílené pravomoci krajských úřadů ve věcech přijímání dětí na střední školy, oslabení kompetence rodičovských orgánů na základních školách…..a to bychom tu byli do večera. Starost o IV byla pojednou na okraji zájmu, přesto, že je to moje srdeční záležitost.

Poslanci odhlasovali zákon, který vnáší neuvěřitelnou míru nesvobody do našeho školství. A vypadá to, že nás má uspokojit a uklidnit, že punkovým způsobem odhlasovali aspoň paragraf o IV na druhém stupni a to ještě opakovaným hlasováním a o jeden hlas (!). Po té si zatleskali a my, voliči, máme být spokojeni. Spokojeni se špatným zpracováním paragrafu o IV a zcela šílenými, veškerému rozumnému vývoji školství v západním světě odporujícími hrůzami, které centralizují moc do těch „správných“ rukou.

Tak se rodiče připravte na:

  • spádové školky, pokud budete chtít mít dítě v 5ti letech doma a ne ve školce s omluvenkami za neúčast
  • na to, že s 5ti letým dítětem nepojedete na hory, protože musíte mít k tomu omluvenku jako by bylo za školou
  • že ho v rámci „domácí školky“ bude zkoušet paní ředitelka ve spádové školce
  • že veškerá práce úžasných učitelů na základních školách za posledních X let na jejich vymazlených školních vzdělávacích plánech jde do kytek, neb ze ZŠ se právě staly krabice na nacvičování testů k přijímačkám na SŠ. Nepřeháním. Nic jiného jim nezbývá.
  • že ředitelé SŠ by třeba na školu vaše dítě vzali, možná se jen blbě vyspalo na přijímačkový den a nebo mu bylo blbě, ale holt, jejich hlasovací právo zjednodušeně je slabší než rozhodnutí kraje, holt smůla.
  • že se možná budeme všichni radovat, zaplní se nám konečně učňáky! Jo a z nich vylezou ti absolventi, kteří nemají žádné uplatnění. Ale hlavně že budou učňáky plné a vše pěkně srovnané jako za totáče.
  • že možná nebudete mít vyhráno ani na střední, pokud vaše dítě nezvládá matiku, vyrazí ho třeba u státní matury.
  • že vám to vše bude silně připomínat totalitní režim, který ještě živě pamatujeme, kdy jste místo vnitřní motivace po vzdělání lezli kdekomu do zadku, abyste dostali aspoň nějaký papír, nebo pracovali v dole.
  • že Cimrman si taky myslel, že důl ukrást nejde a vy si teď myslíte možná taky, že svobodu ve vzdělávání taky ne, ale momentálně už jste ve fázi „vařící se žába“.

S heslem Svobodnému vzdělávání zdar!

P.S. Děkuji všem odvážným lidem, včetně poslanců, kteří se fakt snaží svobodu udržet. Nezdávejte to, prosím!

Přečtěte si také

  • Problém tradičního školstvíProblém tradičního školství Běžné způsoby učení jsou obecně jednostranné. „Učitel“ přednáší poznatky ve formě závěrů prostřednictvím slov a obrazů a od „žáků“ se očekává, že budou tyto poznatky a závěry bezchybně […]
  • Způsobuje pandemie nárůst či pokles dětské úzkosti?Způsobuje pandemie nárůst či pokles dětské úzkosti? Jak to vaše děti doma zvládají? Nacházíme se uprostřed hrozné pandemie. Jistěže všichni máme důvod k úzkosti, ale nyní se chci zaměřit na to, jaké to má dopady na děti. Je dobře […]