Zatím žádné komentáře

Trápíte se vy i děti na distanční výuce?

A víte, že nemusíte? 

Jde to i jinak. 

Víte, že si můžete užívat společný čas bez on-line vyučování a nucení dětí k činnostem, které dělat nechtějí? 

Domácí vzdělávání (ve školském zákoně zvané individuální) je sice de iure výjimečný způsob plnění povinné školní docházky, je ale možné najít kmenovou školu, která má školní vzdělávací program napsaný tak volně, že po vás, resp. po dítěti, nemusí při přezkoušení – v případě takové školy většinou portfoliovém – chtít skoro nic, neboť dle rámcového vzdělávacího programu jsou povinné výstupy až po 5. a 9. ročníku ZŠ (!), ostatní jsou doporučené.

Já své nyní dvanáctileté dceři umožňuji vzdělávání svobodné a sebeřízené (více tady), ale vy můžete sobě a svým dětem dopřát i jakýkoli jiný způsob vzdělávání, který vám dává smysl. Nemusíte se nechat omezovat tím, co nabízí (a co po vás vyžaduje) běžná škola. Stejně jste teď nuceni mít děti doma, tak proč toho nezkusit využít ke změně, která se může ukázat jako požehnání pro děti, pro vás, pro váš vzájemný vztah. A kdyby náhodou ne, můžete to kdykoli zase změnit zpátky. 

Nestojí to za zkoušku?

Dává-li vám to smysl, předejte prosím info dalším rodičům, kteří možná nevědí, že domácí vzdělávání je něco úplně jiného než distanční výuka. Děkuju! 

Jestli chcete vidět, jak různě se dá žít bez chození do školy, nebo jak se žije v těch školách, co si říkají svobodné, pojďte na web Svobodné děti a na Facebook.me/svobodnedetidokument a podpořte naše snažení, prosím. ❤️

mm

Zdeňka Šíp Staňková

www.detijsoutakylidi.cz | facebook.com/detijsoutakylidi | Dnes už vím, že unschooling jsem v sobě měla odjakživa, jen jsem své přesvědčení nedokázala přesně definovat a pojmenovat. Vymáhání poslušnosti, arogance většiny učitelů, příkazy, zákazy, tresty a odměny v klasickém školství a hlavně narození mých tří dětí a několikaletá práce učitelky v mateřské škole mě přivedla k úvahám o jiných možnostech vzdělávání a později (nejen) díky knihám Johna Holta k přesvědčení, že unschooling je filozofie, která je mi ze všech alternativ nejbližší. Dáme-li dětem důvěru a svobodu učit se přirozeně, budeme-li je respektovat jako plnohodnotné bytosti a ne jako prázdné nádoby, které je třeba naplnit, uděláme první krok k tomu, aby z nich vyrostli spokojení dospělí. Zabývám se také dodržováním práv dětí a rodičů ve školách a píšu blog.

Komentáře jsou uzavřeny .