V čem je povinné vzdělávání lepší než povinná školní docházka s možností domácího vzdělávání? [1]

Domácí vzdělávání (dále DV), v české legislativě uváděné jako individuální vzdělávání definuje § 40 školského zákona jako jiný způsob plnění povinné školní docházky. “Země, které mají uzákoněné povinné vzdělávání a nikoli povinnou školní docházku (např. Dánsko, Finsko, Francie, Lucembursko, Slovinsko, Velká Británie, Portugalsko, Izrael aj.), staví individuální vzdělávání jako alternativu ke vzdělávání ve školských zařízeních.” [2]...

pokračovat ve čtení

Slobodný vzdelávací trh – zhrnutie

Publikujeme další část komplexního a rozsáhlého (podle autorových vlastních slov půl-životního) díla bývalého pedagoga, nyní reportéra jedné ze slovenských televizí s názvem Slobodný vzdělávací trh. Doufáme, že tyto texty osloví mnoho čtenářů, neboť potenciál Antonovy vize je podle našeho názoru velký. Články budou postupně vycházet na Antonově blogu i zde, na blogu Svobody učení....

pokračovat ve čtení

Slobodný vzdelávací trh – pokračovanie 7

Publikujeme další část komplexního a rozsáhlého (podle autorových vlastních slov půl-životního) díla bývalého pedagoga, nyní reportéra jedné ze slovenských televizí s názvem Slobodný vzdělávací trh. Doufáme, že tyto texty osloví mnoho čtenářů, neboť potenciál Antonovy vize je podle našeho názoru velký. Články budou postupně vycházet na Antonově blogu i zde, na blogu Svobody učení....

pokračovat ve čtení

Pomohli jste mi najít a začít si vážit sebe

S blížícím se koncem školního roku pro mě v prváku na střední (nepředbíhejme) stále stoupala touha podělit se s vámi o můj příběh a názor. Avšak času moc nezbývalo, takže jsem se k tomu dostal až nyní. O to větší mám chuť vám následující řádky napsat.   Začínal jsem jako každý z nás. Natěšený prvňáček. Vzhledem k tomu, že...

pokračovat ve čtení

Žijte svoje sny!

Už nějaký ten měsíc či rok čtu příspěvky na této stránce. Článek, který jste sdíleli, mě teď definitivně dovedl k tomu se podělit o vlastní zkušenost. Je mi 23. Prošla jsem si typickým systémem školství (školka, základka s rozšířenou výukou jazyků a následně jazykový gympl). Naštěstí u nás doma nikdy neexistovaly tresty za špatné známky, ale...

pokračovat ve čtení

Může unschooling zachránit planetu?

To, jak se chováme k Zemi, je odrazem toho, jak se chováme jeden k druhému. Sarah Luise Esau je matkou dvou dětí-unschoolerů a zastánkyní demokratického vzdělávání. Mezi její další vášně patří kreslení, četba, plavání a procházky se psem jménem Legend. Je dobrovolnicí v Marine Conservation Society. Může unschooling zachránit naši planetu? Myslím, že ano. Základní...

pokračovat ve čtení

Slobodný vzdelávací trh – pokračovanie 6

Publikujeme další část komplexního a rozsáhlého (podle autorových vlastních slov půl-životního) díla bývalého pedagoga, nyní reportéra jedné ze slovenských televizí s názvem Slobodný vzdělávací trh. Doufáme, že tyto texty osloví mnoho čtenářů, neboť potenciál Antonovy vize je podle našeho názoru velký. Články budou postupně vycházet na Antonově blogu i zde, na blogu Svobody učení....

pokračovat ve čtení

Povinnosti?

Snad nebude vadit, když se vrátím k jedné starší kauze, který se týkala domácích úkolů. Bloger Táta Parťák zjistil, že domácí úkoly nemají v zákonech oporu a nenutí je tedy své děti dělat, čímž způsobil menší mediální hysterii. Co mě zaujalo byl argument, který se často v diskuzích kolem domácích úkolů objevoval. Ten zněl:...

pokračovat ve čtení

Smysly a nesmysly o závislosti na videohrách

Co nám výzkum skutečně říká o účincích videoher na mozek? „JE TO DIGITÁLNÍ HEROIN: obrazovka PŘETVÁŘÍ DĚTI na PSYCHOTICKÉ závisláky.“ To je dramatický titulek v článku New York Post od Dr. Nicholase Kardarase (2016), který mi mnoho čtenářů poslalo krátce po jeho prvním zveřejnění. V článku Kardaras tvrdí: „Nyní víme, že iPady, smartphony a Xboxy...

pokračovat ve čtení